غرب و مهدويت

دنياي غرب در حال حاضر موضوع “مهدويت” و “منجي گرايي” را با دقت تمام مطرح و پي گيري مي كند و پي در پي درصدد نشان دادن چهره واژگون به ملل غربي و اروپايي از اين اصل و ارزش مقدسي است كه خاستگاه اوليه آن تشيع و پايگاه اصلي آن ايران مي باشد.
كشورهاي غربي كه به شدت از وقوع انقلاب اسلامي متضرر شدند و مهره ها و پايگاه هاي خود را در ايران از دست دادند به مرور در سطح منطقه و پس از آن در جهان اسلام با امواج اسلام گرايي برخاسته از نهضت امام خميني مواجه شدند در مراحل بعدي با رشد چشمگير مسلمانان در كشورهاي غربي مواجه گرديدند! از آن پس بود كه فعاليت هاي مخرب فرهنگي آنان سرعت گرفت و ضمن اذعان به گسترش روزافزون اسلام در غرب تحريف و تخريب مباني و ارزش هاي اسلامي را شدت دادند كه از آن جمله موضوع مهدويت و اعلام خطر با ترسيم چهره اي غيرواقعي از آن مي باشد. اين فعاليت هاي مخرب در قالب نشر مقاله و كتاب و ساختن فيلم هاي سينمايي همچنان در حال گسترش است. صفحه “روح زندگي” در گفتار ذيل درصدد است گامي هايي در مسير نماياندن و شناساندن اين تحرك مخرب غرب بپيمايد و خوانندگان را با اين اهداف ناسالم و فعاليت هاي ضدانساني آشنا نمايد.
ادامه نوشته

از اسپرم تا نوزاد - تصاویر واقعی

Lennart Nilsson دوازده سال از عمر خود را صرف تهیه تصاویری از رشد نوزاد درون رحم کرد. این تصاویر باورنکردنی با استفاده از دوربین های معمولی مجهز به لنز ماکرو و همچنین میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است :
ادامه نوشته

سال نو مبارک

منبع : www.AsanDownload.com
یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر اللیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الاحسن الحال


رسيد مژده كه آمد بهار و سبزه دميد
وظيفه گر برسد مصرفش گل است و نبيد


مكن زغصه شكايت كه در طريق طلب
به راحتي نرسيد آنكه زحمتي نكشيد


ز روي ساقي مهوش گلي بچين امروز
كه گرد عارض بستان بنفشه دميد


بهار مي گذرد دادگسترا درياب
كه رفت موسم حافظ هنوز مي نچشيد

زنم زیباست، نمی‌خواهم حجاب داشته باشد!

زنی در دادگاه گفت: همسرم از حجاب من ناراضی است و دوست ندارد حجاب پوشیده‌ای داشته باشم و بر این اساس دنبال طلاق دادن من است.
به گزارش ایسنا، زنی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد. وی در توضیح دلیل این درخواست گفت: یک سال گذشته به عقد همسرم درآمدم و بعد از مدت کوتاهی با برگزاری مراسم عروسی به منزل مشترک رفتیم و متاسفانه از همان ابتدا سر مسائل مذهبی دچار مشکل شدیم.
زن جوان ادامه داد: من و همسرم هر دو در خانواده مذهبی بزرگ شدیم و زمانی که همسرم به خواستگاری من آمد از این موضوع اطلاع داشت که حجاب من چگونه است و من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم آن را تغییر دهم.
وی با بیان اینکه همسرم از ابتدا حجاب من را پذیرفته بود، اظهار کرد: بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترک‌مان، مرتب از من ایراد می‌گرفت که چرا حجاب من این‌قدر پوشیده است در حالی که حجاب خانواده خودش نیز همانند حجاب من است.
زن جوان که ۲۵ سال سن داشت، عنوان کرد: همسرم از من می‌خواست تا حجابم را مطابق میل او تغییر دهم و در مهمانی‌هایی که من هرگز نمی‌توانم در آن حضور داشته باشم شرکت کنم. اوایل فکر کردم شاید بعد از گذشت مدت کوتاهی از حرف‌های خود پشیمان شود اما اصرار او هر روز پررنگ‌تر می‌شد.
شوهر این زن جوان نیر گفت: این درست است که من جزء خانواده مذهبی و معتقدی هستم اما افکار و عقاید من شبیه آنها نیست و همسرم در واقع انتخاب پدر و مادرم است نه انتخاب خودم. زیرا من دوست ندارم همسرم حجاب داشته باشد.

ادامه نوشته

هر تجاوزی را با مشت پولادین ارتش،سپاه و بسيج پاسخ خواهيم داد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) در سخنان مهمی، نیروهای مسلح را مایه عزت ملت و کشور ایران و نوک پیکان استوار دفاع ملی دانستند و تأکید کردند: دشمنان به ویژه آمریکا و دست‌نشاندگانش و رژیم صهیونیستی بدانند، ملت ایران اهل تجاوز به هیچ کشور و ملتی نیست، ولی هر گونه تجاوز و حتی تهدید را با قدرت کامل و به گونه ای پاسخ خواهد داد که متعرضان و متجاوزان را از درون متلاشی کند.
فرمانده کل قوا افزودند: ملت استوار ایران، ملتی نیست که فقط بنشیند و نظارگر تهدیدهای قدرت‌های پوشالی مادی باشد که از درون کرم خورده هستند.

ادامه نوشته

درد و دل های شهید علیرضا هاشم پور با خدای خودش

بارالها ، من خود می دانم که چه کاره ام و چه معصیت هایی مرتکب نشده ام . در آن حین از تو خجالت نکشیده ام ، در حالی که اگر نزد بنده ای انجام می دادم ، تا ابد سربلند نمی کردم .

ولی با این همه گناه و معصیت از رحمت بیکران تو نا امید نیستم . من بنده ی روسیاهی بودم که تو مرا اکثر اوقات خوب جلوه دادی و در میان مردم آبرو بخشیدی . شکر می نمایم تو را در قبال این مهربانی . تو راه توبه و بازگشت را به روی بندگانت باز کردی و من هم با چشمی گریان و دلی پشیمان با گذاشتن پیشانی ام به خاک اعلام ذلیلی می کنم من هرگز متکی به سلاح و نارنجک نیستم . تنها تو را یاور و مددکار می دانم و به آیه شریفه ( و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی ) از صمیم قلب اعتقاد دارم . فرصت خیلی کم است ، چند ساعت دیگر حمله سرنوشت سازی آغاز می شود . همه امید پرواز دارند و شهادت بال و پر است برای پرواز . خوشا به حال کسانی که میزانشان خدا و اولیای خداست .

لبیک اللهم لبیک

حاشیه نوشته شده توسط رهبر انقلاب بر کتاب «سفر به قبله» در حال و هوای دلتنگی زیارت خانه‌ خدا می‌باشد. ایشان نوشته‌اند: این کتاب مرا باز در شور و حال حسرت‌آلود زیارت خانه‌ی خدا و حرم رسول‌الله(ص) فرو برد. شور و حال و اشتیاقی که دیگر امیدی هم با آن نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از مطالعه برخی کتاب‌ها یادداشتی در ابتدای آن می‌نویسند. این یادداشت‌ها برخی در نقد و بیان اشکالات موجود در کتاب‌هاست. بعضی هم در تعریف و تحسین نویسنده و نوشته‌اش.

 
ادامه نوشته

تقدير ارشاد از 12 آوازه‌خوان‌ قبل انقلاب

در دوازدهمین جشن خانه موسیقی در تالار وحدت، برای نخستین بار رسماً از دوازده آوازه‌خوان قبل انقلابی در جمهوري اسلامي ایران تقدیر شد و تندیس دوازدهمین جشن خانه موسیقی به آن‌ها اهدا شد.
سایت آفاق نوشت:
در دوازدهمین جشن خانه موسیقی در تالار وحدت، برای نخستین بار رسما از دوازده آوازه‌خوان زمان طاغوت در جمهوري اسلامي ایران تقدیر شد و تندیس دوازدهمین جشن خانه موسیقی به آن‌ها اهدا شد.

ادامه نوشته

معجزه قرآن

بی باک: هنگامی که فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۱ میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،ازمصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون را برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرنسه منتقل کند.

جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم حسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.
ادامه نوشته

توصیه به دختران زیبا

حجت‌الاسلام قرائتی در جلسه درس‌هایی از قرآن که پنجشنبه از صداوسیما پخش می‌شود درباره «زیبایی در قرآن» گفته: انسان فطرتا زیباطلب است. این جزء فطرت انسان است و شیطان هم از همین فطرت استفاده می‌کند. «زَینَ لَهُمُ الشیطانُ أَعمالَهُم‏» (انفال/۴۸) زیبایی نیاز انسان است. همیشه هم زیبایی عامل نجات نیست. این هم یک مساله است. گاهی ممکن است کسی زیباتر باشد، دختری خوشگل است زودتر خواستگار برایش می‌آید. دختر زشت یا غیرخوشگل می‌گوید: چطور شد ما را خدا خوشگل نیافرید؟ او برایش خواستگار می‌آید و برای ما نمی‌آید. این در عقیده‌اش ‌گیر می‌کند.
ادامه نوشته